Välkommen hit till min lilla blogg, jag hoppas att den skall vara till stor nytta i ditt liv! Jag älskar att få skriva ut vilken stor Gud vi har och att jag har en blogg är hans förtjänst, om jag inte så gärna ville dela med mig av min vardag med Jesus Kristus så skulle jag aldrig haft en blogg.Något som jag vill skicka med er utöver mina blogginlägg är tre enkla par ord men med sådan kraft i: Jesus älskar dig!

fredag 3 juni 2011

Sommar känslor på hög nivå!

Hejsan allihopa!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev och jag tyckte att det var dags igen, nu har jag varit hemma i Göteborg ett tag och jag har ännu inte hunnit vänja mig vid att vara tillbaka i storstan', frågar är om jag någonsin kommer att vänja mig vid det igen efter att ha bott på ett så underbart ställe som Viebäck? Det får jag fortsätta att fundera på, kanske blir om några år att man flyttar till Smålands vackra skogar? Kanske rent av hem till Fårbo? Det får vi se då, just nu stannar jag kvar i nuet och lever dag för dag med Herren.
För var dag som går känner jag hur sommaren känns allt närmare och närmare och mitt sommar lov har redan börjat, just nu är det jag längtar efter att få samla ihop ett gäng och åka och bada på något härlig ställe, eller varför inte en grillkväll eller picknik, känner mig rätt så öppen för förslag.
Jag älskar sommaren, finns många anledningar till det, dels att det är då man får ta en paus från all stress och får vila ut, att få njuta av den vackra naturen, slippa använda jacka och det som betyder mest för mig, att jag får mycket mer tid till att umgås med Gud och får växa i min relation till honom var dag som går.
Det som jag vill påminna er om i detta inlägg är att bara för att det blir sommarlov så betyder det inte att man även ska ta en paus från Gud, utan det är snarare det bästa tillfället att få växa med honom, så ta vara på sommaren, ha kul, bada, träffa vänner, tjäna pengar och allt vad du nu kan tänka dig att vilja göra, men glöm inte bort att även ge Gud din tid, det är värt varje minut för att umgås med Gud är så underbart!
Sedan är det en perfekt tillfälle att visa dina vänner att du bryr dig om dem, bjud på en glass eller fika, överraska någon med att dyka upp oväntat (skapar oftast mycket skratt och minnen), ta tillfället i akt att umgås med dem som du i vanliga fall kanske träffar mer sällan än andra vänner, det är ett perfekt tillfälle att finna djupare vänskaps relationer, ta igen dyrbar tid som innan inte haft tillfälle att delas, men glöm inte att det är viktigt att vattna relationerna under hela året för att de skall kunna växa och glöm inte dina vänner i bön.

Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv för sina vänner
Joh 15:13


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar