Välkommen hit till min lilla blogg, jag hoppas att den skall vara till stor nytta i ditt liv! Jag älskar att få skriva ut vilken stor Gud vi har och att jag har en blogg är hans förtjänst, om jag inte så gärna ville dela med mig av min vardag med Jesus Kristus så skulle jag aldrig haft en blogg.Något som jag vill skicka med er utöver mina blogginlägg är tre enkla par ord men med sådan kraft i: Jesus älskar dig!

torsdag 18 augusti 2011

Förtrösta på Herren

Var ett bra tag sedan jag senast skrev, tog lite sommarlov även från bloggandet.
Men vet ni vad jag inte tog sommarlov från? Min relation med Gud, Gud har verkligen haft så mycket att ge denna sommaren att jag känner mig fylld upp över öronen.
På måndag drar skolan igång för mig, jag vet att det är många som suckar och klagar, alltid trott att jag skulle vare en utav dem men nu ikväll sitter jag här med ett leende på läpparna och med stora förväntningar på vad Gud har för mig dessa tre år med plugg, jag känner mig mer motiverad än vad jag gjort på länge inför tanken att behöva plugga, något jag tackar Gud för, i början av sommaren var jag helt slut och trodde att jag aldrig skulle finna motivation till att börja plugga så utan Gud hade jag suttit här och varit en av de som skulle sucka och klaga, vem vet, kanske jag till och med skulle ha hoppat av? Men nu finns inte den tanken utan jag taggar inför tre år då jag ska ge allt med Gud ständigt vid min sida!
Kort och gott det som jag vill dela med er denna kväll är att Gud är mycket större än allt som finns i världen, mycket större än våra problem och svårighet, lägg allt i hans händer och förtrösta på honom så ska han ta hand om din situation, precis som jag känner att han just nu tar hand om min!

1 kommentar:

  1. Woow, vilken tro du har! Tack för uppmuntran!! Jag har nyligen kommit hem från ett nyårsläger där Gud fyllde mig med ny kraft och drog mig närmare honom, men pressen från plugget, tankar om skolan, nervositet och lite rädsla har redan fått tag i mig. Men detta inlägget påminde mig igen om hur stor och hur närvarande Gud är och att han vill och kan hjälpa oss med precis ALLT. Än en gång, tack!! :D
    Blesses

    SvaraRadera