Välkommen hit till min lilla blogg, jag hoppas att den skall vara till stor nytta i ditt liv! Jag älskar att få skriva ut vilken stor Gud vi har och att jag har en blogg är hans förtjänst, om jag inte så gärna ville dela med mig av min vardag med Jesus Kristus så skulle jag aldrig haft en blogg.Något som jag vill skicka med er utöver mina blogginlägg är tre enkla par ord men med sådan kraft i: Jesus älskar dig!

torsdag 13 januari 2011

Namnet Jesus!

Kände bara att det var dags att skriva igen! Känner en så stor längtan att få skriva om hur underbar Jesus är! Viken unders Gud han är!Tänk vilken kraft där är i det namnet!
"Idet namnet ondskan viker, i det namnet hatet flyr!... I det namnet fann jag frälsning, inget annat frälsa kan!"
Jag tror att många av er som läser detta känner igen dessa meningar, det är från sången Namnet Jesus, en av mina favorit sånger som ständigt dyker upp inom mig, och jag kan inte tiga utan jag måste sjunga ut varenda ord, jag älskar de gamla sångerna, jag tycker att det är en sådan kraft i dem, att det är så helhjärtade. Jag menar självklart inte att dagens låtar inte kan vara helhjärtade, hur många gånger har jag inte böjt mina knän till Ödmjukhetens Konung eller I ditt ansiktes ljus och andra nyare låtar, hur många gånger har jag inte sjungit ut i olika låtar hur mycket jag älskar Jesus, hur mycket jag vill upphöja min Gud. Men jag måste ändå säga att det är något speciellt med alla dessa gamla låtar, Snaran Har Gått Sönder, Namnet Jesus, Jag Vill Göra Mitt Liv Till En Lovsång, Löftena Kunna Ej Svika, Barnatro och så många mer låtar som har berört min själ på djupet och jag har verkligen fått känna Guds närvaro i många av dessa låtar. Men för att gå tillbaka till att Jesus är underbar, jag har hört så många vittnesbörd om vad Gud har gjort i människors liv och jag har själv ett vittnesbörd om hur Gud räddade mitt liv från mörker och sorg, något som jag är så tacksam för. Han låste upp mina bojor som höll mig fångad i sorg och depression. Han har även helat mig från min magkatarr som försvann för ett år sedan. Jag hade haft det så jobbigt med den, jag kunde inte äta, jag fick inte behålla det jag åt, men Gud grep in och helade mig. Idag har jag mycket lättare att äta, fråga mina Alterna vänner, jag vann en pankakstävling mot några av mina kära Alternor, visserligen gav de flesta upp rätt så tidigt så det var mest jag och en av mina härliga vänner som tävlade, för ett år sedan hade det knappast varit möjligt för mig, jag skulle aldrig ha klarat av det, men Gud gör ständigt under i människors liv! Jag vet inte vad du som läser detta är i för situation, jag vet inte vad du har för relation till Gud, men jag vet en sak och det är att han är villig att möta dina behov, vare sig om du är i endepression, är i behov att ett fysiskt helande, behöver bli fri från drog, alkohol, porr ellersexmissbruk, har ett krossat hjärta som är fyllt av sorg, besvikelse och hat, om du harmatstörningar, sömnproblem, familjeproblem, det finns så mycket mer problem i dagens läge, jag skulle aldrig kunna skriva ned alla, skulle alltid vara något jag har glömt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar, vad du än går igenom, vad du än brottas med så säger Gud åt oss att vi ska lägga ned våra bördor framför hans fötter (Matt 11:30 - Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt), han är en helande Gud, en läkande Gud, han läker både det yttre och det inre, han är den ende som kan hela ett brustet hjärta. Han kan hjälpa dig i din situation om du ger honom en chans, det kanske inte händer på en gång, det kanske inte ens händer på det sättet som du hade tänkt dig, men Gud har omsorg om dig!


Namnet Jesus vill jag sjunga sköna namn som ej förgår.

Till de unga till de gamla har det namnet glädje bud.

Det kan kalla det kan samla vilsna barnen hem till Gud.

Dig jag vill med frigjord tunga prisa varje dag jag får.

Namnet Jesus himlens hälsning det mitt hjärtas kärlek vann.

I det namnet fann jag frälsning inget annat frälsa kan.


Namnet Jesus skönt det klingar låt det ljuda runt vår jord.

Inget annat världen bringar hopp och tröst som detta ord.

För det namnet hatet viker för det namnet ondskan flyr.

I det namnet skall Guds rike bryta fram när dagen gryr.

Namnet Jesus himlens hälsning det mitt hjärtats kärlek vann.

I det namnet fann jag frälsning inget annat frälsa kan.


Genom nöden genom natten lyser härligt Jesu namn.

Seglaren på vida vatten leder det till tryggad hamn.

Och när sol ej mer skall vara Jesunamnet lyser än,

prisad av en tallös skara prisat högt i himmelen.

Namnet Jesus himlens hälsning det mitt hjärtats kärlek vann.

I det namnet fann jag frälsning inget annat frälsa kan.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig, ärlig blogg du har.
    Jag älskar den sången!

    Blessings /Elaine

    SvaraRadera