Välkommen hit till min lilla blogg, jag hoppas att den skall vara till stor nytta i ditt liv! Jag älskar att få skriva ut vilken stor Gud vi har och att jag har en blogg är hans förtjänst, om jag inte så gärna ville dela med mig av min vardag med Jesus Kristus så skulle jag aldrig haft en blogg.Något som jag vill skicka med er utöver mina blogginlägg är tre enkla par ord men med sådan kraft i: Jesus älskar dig!

lördag 8 januari 2011

Gott Nytt 2011!

Jag vill börja detta inlägg med att önska er alla ett välsignat nyår!
Jag firade nyår på Unite i Jönköping, för er som inte har någon koll på vad Unite är så är det en nyårs konferans där vi tillbringar våran tid med Gud! Predikningarna och musiken var riktigt bra och Gud gjorde ständigt under i ungdomars liv, helt fantastiskt att få vara med och se det!
Sedan finns det alltid saker som man har åsikter om, men inget som jag tänker ta upp just nu.
Idag har jag verkligen tänkt till, om-installerat min dator så jag letade upp mitt USB-minne för att få över lite filer, hittade tre predikningar med Daniel Viklund som jag har suttit och lyssnat på, väldigt bra predikningar men jag måste ändå säga att det var sångerna som han sjöng som berörde mig mest, tänkte försöka få ner i alla fall några rader av en av de låtarna som berörde mig djupt

"Allt vad jag är, allt som kan ske, allt som jag har, allt som jag kan ge, min längtan ser du, mitt liv jag ger nu i tjänst för dig nu. Allt det jag önskar, allt jag kan, låt varje dröm få formas i ditt namn, mitt allt jag ger Gud jag går på ditt bud vad än som sker.

ofta jag kommer med mina problem ber om din ledning ditt svar men du Herre söker mitt hjärta och liv, vill att jag ger allt jag har, allt vad jag är, allt som kan ske, allt som jag har, allt jag kan ge
min längtan ser du, mitt liv jag ger nu i tjänst för dig.

Allt det jag önskar, allt jag kan, låt varje dröm få formas i ditt namn, mitt allt jag ger Gud, jag går på ditt bud vad än som sker"


Jag tycker att det är en väldigt talande text, speciellt när jag förut idag hörde den och tog mitt beslut att logga ut från facebook och inte logga in där igen fören i slutet av Mars eller i början av April, dels kommer jag ju också vara i Etiopien och Sydafrika i cirka två månader, lite mindre, är i alla fall därför det kommer dröja så lång tid innan jag kommer tillbaka till facebook, sedan tror jag att det är otroligt nyttigt att komma bort från facebook och datorskärmen i huvudtaget.
Gud söker ständigt våra hjärtan och våra liv, han söker ständigt efter våran uppmärksamhet och längtar efter att vi ska ge honom av våran tid. I dagens läge har man väldigt lätt att glömma bort att ge Gud sin tid, så är det i alla fall för mig, är det någon som känner igen sig? Finns så mycket annat som fångar våran uppmärksamhet, som till exempel skolan eller jobbet som nu för tiden ger än mer stress än lärdom om ni frågar mig. Sedan när man äntligen har lyckats ta sig hem så är man för trött för att orka göra något, och om man råkar ha turen att ha lite energi över så finns det så mycket annat att göra som till exempel läxor, titta på tv, fastna vid facebook, hålla på med någon sport och bland allt det där så glömmer man bort att ge sin tid till Gud, våran skapare, han som trofast väntar på att få våran uppmärksamhet. Är det någon mer än jag som vill ge allt till Gud? Och då menar jag verkligen ALLT! Jag har bestämt mig för att jag vill att Gud ska ta mer tid i mitt liv än allt annat och för att kunna göra det så måste man kanske välja bort något annat, kom ihåg att det står i Romarbrevet 12:2 Anpassa er inte efter denna världen, utan låt er förvandlas genom förnyelsen av era tankar, så att ni kan avgöra vad som är Guds vilja: det som är gott, behagar honom och är fullkomligt.
Låt inte tv:n, facebook, datorn, sporter, smink, kläder, alkohol, killar, tjejer, droger och allt som finns i världen bli viktigare än att spendera tid med Gud, Gud vill vara nummer ett i ditt liv, inte tvåa eller trea osv... Vart tänker du placera honom? Det är inte alltid lätt att motstå alla frestelser från världen, jag är till exempel beroende av facebook, men jag vet att med Guds hjälp kan jag motstå saker som jag aldrig skulle klara av att avstå ifrån med egen kraft, om du har detta problemet, du kanske jätte gärna vill ge mer av din tid till Gud men du känner att du inte har kraft nog att kunna göra dig fri från det som är ditt nummer ett, gör som jag, be till Gud om att han skall göra dig fri från ditt beroende! Det finns en så stor befrielse i att be Gud om hjälp att låsa upp ens beroende bojor och äntligen låta rätt nummer ett få komma fram, Gud!

Nu ska jag ta och sova och be om att det går att ta sig till kyrkan i morgon, detta väder är inte lätt att ta sig någonstans i, Guds välsignelse till er mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar