Välkommen hit till min lilla blogg, jag hoppas att den skall vara till stor nytta i ditt liv! Jag älskar att få skriva ut vilken stor Gud vi har och att jag har en blogg är hans förtjänst, om jag inte så gärna ville dela med mig av min vardag med Jesus Kristus så skulle jag aldrig haft en blogg.Något som jag vill skicka med er utöver mina blogginlägg är tre enkla par ord men med sådan kraft i: Jesus älskar dig!

måndag 20 december 2010

Christmas feelings!

Gammal bild från när jag fortfarande hade hund, väcker riktiga julminnen!


Hej! Jag skapade en ny blog eftersom att jag inte lyckades ta mig in på min andra blog, jag hoppas att denna blog ska få bli till mer välsignelse än min andra och jag ska försöka att skriva lite oftare än vad jag gjorde på den andra.


Julen flyger fram, det var något som jag lade märke till en dag som denna när jag var ute på Nordstan en måndagskväll och det strömmade omkring med stressade, julshoppande människor, för det mesta ungdomar, som är sent ute med sitt julhandlande. Det fick mig att börja att tänka allt mer på vad man ska ge till alla, 'alla' är iof inte så många för min del, som tur var med tanke på min låga ekonomi, även att allt inte behöver kosta pengar egentligen, en tanke värd att komma ihåg, något som man har gjort själv kan vara mycket mer värd för en annan person än något man har köpt, och för vissa räcker det som julklapp att man bara finns tillgänglig som vän.

Sedan slog det mig igår, mest tack vare mamma får jag ändå säga, att jag hade glömt en julklapp, vad skulle jag ge till Jesus? Min allra bästa vän, som har gjort så otroligt mycket för mig! Självklart att jag ska ge honom något!.

Mitt svar kom snabbt och enkelt, jag ville ge Jesus ett förkrossat och helhjärtat hjärta, ett hjärta som ALLTID är öppet för vad Gud har att säga, ett hjärta som ständigt vill göra Guds vilja, jag vill att mitt hjärta och att mitt liv ska vara så. Vad ska du ge Jesus i år?


Jag tycker att det är viktigt att mitt i allt detta julstress med julklappar, tomtar, Kalle Anka och julmat och så mycket mer, att vi kommer ihåg varför vi egentligen firar jul, vem det är som borde få den största delen av våran uppmärksamhet, därför skulle jag vilja ge er ett tips till denna julen, slappna av och visa Jesus att du vill ge honom din tid och uppmärksamhet, du blir inte besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar